Freycinet naar Cradle Mountain 18 november 2014

21 november 2014 - Deloraine, Australië

Freycinet naar Cradle Mountain 18 november 2014

Ontbijten en alles weer inpakken, het inpakken is toch wel mijn minst favo ding van het reizen, gelukkig worden we er steeds beter in en hebben we binnen 30 minuten alles ingepakt, in de auto staan en de kamer gefatsoeneerd. Vandaag vertrekken we naar Cradle Mountain, benieuwd wat we hier weer gaan aantreffen. We hebben een huisje met keuken, wat betekent dat we de aankomende dagen niet uit eten hoeven, super fijn!!! Van onze hostess krijgen we te horen dat we onderweg al boodschappen moeten doen omdat er daar praktisch niets is te krijgen, good to know. Ook vertelt ze ons dat het daar een stuk kouder is dan hier, mmmh pardon?! We zijn gespannen...

De reis naar Cradle Mountain is mooi en we rijden door behoorlijk afwisselende landschappen, het gaat van regenwoud over in savanne en dan weer in landschappen die we niet kennen. We zien onderweg ook een brand, of het opzettelijk en gecontroleerd is of een "echte" bosbrand kunnen we niet helemaal achterhalen.
We lunchen in Elizabeth town en rijden dan door naar Sheffield, town of murials (muurschilderingen). We lopen even door het stadje en fotograferen hier een aantal tekeningen, het is hier al aanzienlijk kouder dus na 20 minuten houden we het voor gezien en gaan we boodschappen doen. Eindelijk weer even zelf koken en niet afhankelijk zijn van derden. We nemen uitgebreid de tijd om boodschappen te doen en vertrekken dan naar onze eindbestemming in Tasmanië, Cradle Mountain Highlander Lodge.

Hoe dichter we bij onze bestemming komen, hoe harder het gaat regenen. Als we inchecken en onze sleutel krijgen, geeft ze aan dat dit nog een behoorlijk goede dag is. Als dit een goede dag is, schiet ons dan maar lek haha! Het huisje ziet er super uit en als we het haardvuur aanmaken warmt het gelukkig ook snel op. Eten maken, spelletjes doen die we bij de receptie gescoord hebben en eindigen met een fimpje, we hebben vervelendere avonden gehad.

1. Margreeth:
    21 november 2014
    Wat zijn vervelende avonden gehad? Kortom weer een prachtige verslag legging. Tanks! Geniet van jullie laatste weekend in Verweggistan, want volgende week vrijdag weer in jullie eigen bedje. Heel goede reis gewenst en tot Vrijdag. Snif.